بچه محله امام رضا (علیه السلام)

بچه محله امام رضا (علیه السلام)
محسن ذوالفقاری
بچه محله امام رضا (علیه‌السلام)
طبقه بندی موضوعی
۱۰ دی ۹۴ ، ۱۵:۴۵

درد نامه...

جای تامل است که با گذشت بیش از چند  دهه از انقلاب جمهوری اسلامی، رهبرمون بعد از سه جلسه با دانشگاهیان از اول ماه مبارک رمضان تا الان نهایتا  در دیدار اخیر به طور شفاف و صریح ، از وضعیت اسف ناک علمی و مخصوصا فرهنگی دانشگاه ابراز نگرانی کنند.

باید به حال خود تاسف بخوریم که رهبرمون از این سخن بگوید که کارفرهنگی به معنای برگزاری کنسرت و اردوهای مختلط نیست. آیا این امر بدیهی تا الان به گوش مسئولین ما نرسیده بود!

چه شده که فقط ده درصد از پایان نامه های دکتری کشورمون به درد مسائل کشور می‌خورد.

برنامه ریزان چرا فکری نمی کنند  که هنوز بعد از حدود سی و اندی سال از انقلاب جمهوری اسلامی وتاسیس دهه‌ها و بلکه صدها دانشگاه، رهبرمون از دانشگاه پژوهش‌محور دم بزند. مگر تا الان در این مراکز ظاهرا علمی! چه می‌گذشته است!؟

باید فکری کرد که رهبرمون از راه‌های ایجاد اشتغال برای تحصیل کرده‌ها و همکاری بین دانشگاه و صنعت و بخش‌های مدیریتی، زبان به سخن آورد و به مسئولین این امر مهم را متذکر شود.

این روزها رهبرمون از فضای غالب بر دانشگاه ها بسی نگران است که از بزرگترین وظایف مسئولین را در این مهم خلاصه می‌کنند که: «کاری کنید که این مجموعه‌های مؤمن و سرشار از ایمان به انقلاب و به اسلام حرف اوّل را بزنند؛ فضای غالب دست اینها باشد؛ این جزو وظایف شما است.»

و در آخر باید به حال خود تاسف بخوریم و بفهمیم که دل رهبرمون از وضعیت دانشگاه‌ها به درد آمده است لذا به این گزارش‌های گل و بلبلی که به ایشان می‌دهند دل خوش نمی‌کند و از بطن ماجرا آگاه است لذا در اول سخنرانی این نکته را این چنین بیان می کند: «بنده بتدریج آدم با تجربه‌ای شده‌ام در این مسائل گزارش‌گیری؛ گزارشها صرفاً آن چیزی که در گزارش به بنده یا به مدیر ارشد ارائه میشود، نیست؛ حواشی‌ای دارد، گوشه‌کنارهایی دارد که گاهی محتوای گزارش را عوض میکند؛ اگر ما بخواهیم واقعیّتها را درست بفهمیم، بایستی برویم میدانی نگاه کنیم؛ یعنی مثلاً فرض کنید [گزارشی که‌] آقای دکتر فرهادی در زمینه‌ی علم و در زمینه‌ی تحقیق و پژوهش و پارک [فنّاوری] و کارهای دینی و ارزشی و مانند اینها ذکر کردند؛ واقعاً بروند میدانی نگاه کنند؛ ببینند چقدر از این آرزوها و این گزارشها روی زمین وجود دارد؛ این مهم است.»

و حال فرصتی برای ما جوانان و به ویژه دانشگاهیان است که بفهمیم در کجای این پازل قرار گرفته ایم؟

چاپ شده در نشریه فتح بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۰
محسن ذوالفقاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی