بچه محله امام رضا (علیه السلام)

بچه محله امام رضا (علیه السلام)
محسن ذوالفقاری
بچه محله امام رضا (علیه‌السلام)
طبقه بندی موضوعی

;[رونق اقتصادی کجایی!؟ دقیقا کجایی!؟

این روزها صحبت از خروج از رکود است و باید به دنبال پاسخ به این پرسش باشیم که پس از گذشت 850 روز از صحبت‌ها درباره تشکیل ستاد اقتصادی و ارائه طرحی با نام طرح رونق اقتصادی چگونه ادعای برخی آقایان را دوباره خروج از رکود باور کنیم؟

1. رکود علمی: رشد علمی کشور که سیزده برابر رشد علمی جهان بود، به بهانه‌هایی از جمله واردات فناوری  از خارج و عدم اعتماد به داخل و جامعه نخبگانی کشور، متوقف شد و ایران از رتبه 15 جهان به رتبه 17 تنزل پیدا کرد.

2.رکود در حوزه تولید: واردات بی‌رویه اجناس و کالاهای خارجی که مشابه آن و بعضا با کیفیت بهتر در داخل نیز تولید می‌شود، تعطیلی بیش از 1500 واحد تولیدی بزرگ و واردات بیش از 2 میلیاردی از چین باعث رکود در حوزه تولید نیز شده‌ایم.

3. رکود در حوزه کسب و کار: تعطیلی 14000 واحد تولیدی صنفی کوچک به همراه ایجاد بلاتکلیفی در حوزه اقتصادی و ناتوانی دولت تدبیر و امید در کاهش سود بانکی، فضای رونق در کسب و کار را در بیشتر صنوف به رکود برده است.

4. رکود در بازار مسکن: بی‌توجهی دولت به حوزه‌ای که 30 درصد در اقتصاد مملکت موثر است، باعث رکود در بازار مسکن هم نیز شده است.

5. رکود در حوزه عمرانی : تعطیلی و توقف اغلب فعالیت‌های عمرانی

6. رکود در بازار سرمایه: شرایط رکود اقتصادی، بازار سرمایه را نیز در حالت رکود قرار داده است. این وضعیت تنها در بازار بورس بالغ بر 180 هزار میلیارد تومان سرمایه مردم را دود هوا کرده است.

حال باید از خود پرسید که چه خبر از رونق وعده داده شده؟ مسئولان محترم چه تدبیری برای مسائل فوق دارند؟ امروز مجلس و نمایندگان چه نقشی برای جلوگیری از شرایط دارند؟ امروز افرادی که قصد ورود به خانه ملت را دارند، آیا نسبت به مسائل امروز کشور آگاهی درست و برنامه‌ریزی مشخص دارند؟ برنامه کاندیداها محترم برای خروج از رکود چیست؟ حالا اگر دولت به وعده‌های خود عمل نکرد، مجلس هم باید تماشاگر این بی‌تدبیری باشد!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی