بچه محله امام رضا (علیه السلام)

بچه محله امام رضا (علیه السلام)
محسن ذوالفقاری
بچه محله امام رضا (علیه‌السلام)
طبقه بندی موضوعی
۰۸ بهمن ۹۶ ، ۲۲:۱۴

غربت مساجد

مسجد به عنوان جایگاهی استراتژیک در اسلام ،همواره منشأ فعالیت‌های بزرگ اعم از عبادی، علمی، سیاسی، نظامی ، فرهنگی و اجتماعی بوده است تا جایی که امام خامنه‌ای انقلاب را به عنوان مولود مسجد معرفی می‌کنند. اما امروز این خاکریز فرهنگی بسیار مهم تبدیل به ملعبه‌ای برای عده‌ای کاسب صفت شده است، که امرار معاش خود را با اشغال کردن این مسئولیت انقلابی انجام می‌دهند تا جایی که تنها انگیزه‌ی حضور آنان در این جایگاه مقدس است.

بی حجابی ،بی تفاوتی و... هزاران مشکل دیگر در کنار هزاران مسجد و پایگاه، بهانه‌ی خوبی برای دق کردن است... و این در حالیست که اصلا  از طلاب جوان استفاده نشده و امام جماعت به مسجد به عنوان مسئله‌ای جنبی نگاه می کند، زیرا در چندین جایگاه مشغول است و مسجد نیز تحت الشعاع آنان قرار می گیرد. خدای ناکرده اگر عده‌ای هم ذره‌ای شروع به کار فرهنگی کنند، هیئت امنایی که خود را مجتهد می‌دانند و چون عنکبوت‌های پیر بر مسجد تنیده‌اند، عرصه را برای آنان تنگ می کنند... آری امروز. چراغ سنگرهای فرهنگی شهر خاموش گشته و روز به روز بر غربت مسجد طراز اسلامی افزوده می‌شود.

سازمان محترم تبلیغات، ائمه جماعات و روحانیون محترم تکانی به خود دهید و به داد مساجد شهر برسید. وضعیت بحرانیست...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۸
محسن ذوالفقاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی