بچه محله امام رضا (علیه السلام)

بچه محله امام رضا (علیه السلام)
محسن ذوالفقاری
بچه محله امام رضا (علیه‌السلام)
طبقه بندی موضوعی

چالش لبخند در فضای مجازی ، لابد هزار جور واکنش مثبت و منفی را به دنبال داشت اما برای من و خیلی ها ، بهانه‌ای شد تا این بار با دقت در چهره‌های خندان و بشاش شهدا سیر و سیاحت کنم و بیشتر بیندیشم. بعدش هم یادم بیاید که انگار آیه: «فرحین بما آتاهم الله من فضله و یستبشرون بالذین لهم یلحقوا بهم من خلفهم اَلّا خوف علیهم و لاهم یحزنون» استنادی قرآنی برای همین چالش لبخند است. به ترجمه آیه دقت کنید: «آنان به خاطر آنچه خداوند از فضلش به آنها داده، شادمانند و به کسانى که به دنبال ایشانند، ولى هنوز به آنها ملحق نشده‌اند، مژده می‌دهند که نه ترسى بر آنها است و نه غمى خواهند داشت». خلاصه شاید برای اولین بار یک کمپین مجازی سبب شد بعد دقت در آیات قرآن و خواندن تفسیرش این طور نتیجه بگیرم که: ١- شادى شهدا به خاطرالطاف الهى است، نه عملکرد خودشان.

٢- شهدا از همرزمان خود دل نمى‌کنند و آینده خوب را به آنها بشارت می‌دهند.

٣- کامیابى شهدا، همیشگى است و هرگز غم از دست دادن نعمتى را ندارند.

در ضمن یاد صحبت های رهبر انقلاب در جمع خانواده شهدا افتادم که : «... قضیّه این‌جوری است؛ این کلام خدا است، مژده‌ی خدا است که می‌گوید این‌ها زنده‌اند، پیش خدایند، مورد لطف الهی‌اند، مورد رزق الهی‌اند، خرسندند، خوشحالند؛ به من و شما هم پیغام می‌دهند و می‌گویند که بدانید اگر از این راه بیایید، در این سرمنزل نه غم هست، نه نگرانی؛ نه ترس هست، و نه حزن...راه این است. راه را درست رفتند، صحیح رفتند، درست حرکت کردند».

پ ن١: شهدا زنده‌اند و همان‌طور که خودشان شادمانند، ترس و غم و دلهره و دلسردی را از کسانی که دنباله‌رو آن‌ها هستند می‌گیرند. لذا هرچه‌قدر جامعه‌ای به یاد شهدایش باشد، شادمانی اش بیشتر است و نگرانی و اضطراب و دلهره اش کمتر.

پ ن٢: راستی ... زنده نگه داشتن یاد شهدا فقط به گریه و زاری و عزاداری است؟ گفتن از لبخندها و شادمانی ابدی آنها، تلاش برای نشاط جامعه نیست؟

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی